Even minder goed nieuws…

Jullie zullen het vast allemaal al weten, maar dinsdag 22 februari is Christchurch opgeschrikt door de tweede aardbeving in een half jaar. Met mij is alles goed, ik was ongeveer een uur van Christchurch vandaan en voelde alleen een trilling, maar het is flink mis hier. Ik was aan het werk bij een geweldige familie in Methven, maar ik wilde graag iets meer doen dan alleen het nieuws kijken en meeleven terwijl er zoveel werk te doen is. Mijn oorspronkelijke plan was om woensdag, de dag na de aardbeving, naar Christchurch te gaan om Kevin weer op te zoeken en ik heb me maar aan mijn plan gehouden, en afgelopen dagen zijn we de woonwijken ingegaan om mensen te helpen. Het is raar om in een stad te zijn waar zo veel aan de hand is, wegen en huizen zijn kapot en overal is grondwater en bergen zand en modder naar boven gekomen, soms een meter hoog. De grootste klus voor ons is dus zand scheppen, met name opritten en huizen van oude mensen. Het is mooi om te zien hoe iedereen elkaar helpt en ik ben blij dat ik daar iets aan kan bijdragen.

Ik heb even getwijfeld of ik wel zou vertellen dat ik hier was, omdat ik niet wil dat mensen zich zorgen maken. Dat is niet nodig, ik pas goed op en blijf uit de buurt van de binnenstad. Er zijn nog naschokken maar ze worden minder heftig en minder frequent. No worries om mij dus, maar denk af en toe even aan al die mensen die hier familie, vrienden en huizen kwijt zijn, dat verdienen ze.

Reacties

Reacties

Ruth

Wat ontzettend goed van je! Ik hoop dat je wat voor de mensen daar kunt betekenen en goed op jezelf past!

Marieke Verra, Marit Madderom en Dorien Willems

Hee Laura, wat goed wat je aan het doen bent! Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd is en het is fijn om te weten dat je iets kan doen voor die mensen. We denken aan je en keep up the good work!
Groetjes van ons

ruud

Ik was opgelucht toen ik van Robert een sms'je ontving (uit Bangkok!) dat alles relatief goed met je ging. En dat nu van jou zelf op je weblog te kunnen lezen. Het is moeilijk om van de andere kant van de oceaan echt te kunnen voorstellen wat jij daar nu allemaal meemaakt. Al die natuurrrampen zijn toch altijd ver weg, en nu dan nu opeens zo dichtbij. Dat je je inzet voor de mensen die hulp nodig hebben, dat vind ik heel mooi van je.

Paul

Ik ben blij dat het goed met je gaat. Wat goed van je dat je kunt helpen bij dat drama in Christchurch. Wat een prachtige foto's en leuke verhalen. De katten worden door Luna, Charlie en Ole in de watten gelegd...

Diana

Lieve schat
Je bent een kanjer! Ons hele gezin denkt aan je en aan al die mensen die nu zoveel verdriet hebben...
Ik ben een regelteefje..kon ik maar wat doen
dikke tuut

Gerda

Ik wist wel dat je zou gaan helpen,goed hoor.
Blij dat het jou goed gaat,maar wees voorzichtig.
Veel liefs en sterkte.

Sven

Je krijgt de groeten van oma, ze vond het fijn dat je gebeld had. Ze vindt het heel flink van je dat je zo staat te graven en ze zal blij zijn als je weer thuis bent.

Groeten Sven!

marianne en jan karel

fijn wat van je te horen! wisten dat je daar in de buurt was. volgen je si 13 jan. doet ons denken aan de reis van egbert in 2002. geod van je dat je nu ah helpen bent!

Harm

Ik hoorde vanochtend op de radio dat er in heel Nieuw-Zeeland twee minuten stilte is gehouden, precies één week na de aardbeving. Indrukwekkend lijkt me.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!