Bye New Zealand!

Nu ik dit schrijf schieten de 681 kilometer tussen Wellington en Auckland weer aan me voorbij. Dezelfde trein als een half jaar geleden, dezelfde route, zelfde conducteur, maar nu door een vertrouwd land. Zes maanden, één land, 12500 kilometer in een witte Nissan, 66 verschillende slaapplaatsen en heel veel ervaringen rijker.

Ik heb Nieuw Zeeland leren kennen, de natuur, de mensen en de eigenaardigheden. Ik ben gewend geraakt aan de vriendelijkheid van de kiwi’s, de can do mentaliteit, het links rijden, de vier seizoenen in één dag, het gebrek aan mengkranen en het lamsvlees in de sausages. Het woord sweet kun je gebruiken in bijna elk denkbare situatie, slippers zijn jandals en een heleboel is heaps. Schoenen zijn overbodig, je kunt best op blote voeten naar de supermarkt. Kiwi’s zijn trots op hun land en de natuur, recycling wordt overal aangemoedigd én toegepast, alles wat ‘native’ is wordt met man en macht beschermd.
Bier, barbecue, meat pies en fish and chips, ontelbare one lane bridges (als je dan toch een brug bouwt, waarom niet gewoon even twee keer zo breed?), schapen en sandflies, rugby en dode possums langs de weg. En vooral een enorm gevarieerd en indrukwekkend landschap.

Deze zes maanden zijn voorbij gevlogen, ik heb het geweldig naar mijn zin gehad en ik hoop dat ik jullie een beetje mee heb laten genieten :). Vrijdagavond ben ik weer in Nederland, iedereen heel erg bedankt voor het lezen en de leuke reacties!
Cheers New Zealand, you were awesome! See you soon.

Reacties

Reacties

Colette

Lieve Laura,

Dank voor al je mooie verhalen. Je zult NZ wel missen, de blote voeten, het heerlijke leven, de dieren, je vrijheid, achter op de motor, de fijne mensen, je witte Nissan, de indrukwekkende natuur. Safe trip back home!

Anna

Heey Lau!
Heel veel succes met afscheid nemen van NZ, ik kijk er naar uit je op te halen vrijdag! Goede reis gewenst alvast!
Liefs xxx

ruud

NZ is een stukje dichterbij gekomen door jouw prachtige verhalen en foto's. Enjoy the last moments. Harry zal ook wel van zijn welverdiende rust genieten. Of is ie gewoon keihard gedumpt voor a few dollars more.

Freek

Wij hebben zeker kunnen meegenieten, het waren prachtige verhalen. Het moet een ongelofelijk land zijn! Iedereen hier denkt ook aan Harry, de trouwe stalen ros. Life's hard..
Kan niet wachten op vrijdagavond en vooral een veilige reis!

Robertine

Lieve Laura, je hebt de afgelopen maanden eigenlijk een boek geschreven, zo goed waren je verhalen! Ik heb er zeer van genoten. Sterkte met afscheid nemen van alles wat je lief is daar... En ik kan bijna niet wachten je weer te zien! Liefs

Marit

Hoi lau! Mooi dat je er zo van hebt genoten :)
Goede reis terug! Hier begint de lente al een beetje, dus de overgang valt mee, hihi...
Tot in Utrecht!
x marit

mariel

hoi Laura,

Als ik het goed heb ben je weer terug in Nederland.
We hebben genoten van je mooie verhalen en foto's. Veel ervaringen rijker.
Bedankt en tot ziens!

groetjes van alle de Witjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!